Blogga eller inte?

Ja, det är frågan det. Ibland, som nu, saknar jag det. Då brukar jag skriva ihop nåt inlägg om hur dålig jag är på att uppdatera men att det FRÅN OCH MED NU ska bli skärpning. Efter det tar det max några dagar tills jag av hela mitt hjärta hatar bloggen igen. Den ger mig liksom ångest. Dessa dagar kan jag sitta hur länge som helst och bara stirra på det tomma fönstret som jag borde fylla med text. Jag läser andra bloggar för att finna inspiration, men finner ingen och loggar ut. Sen glömmer jag den igen. Tills jag börjar sakna den. Och då gör jag som nu. Säger att jag ska skärpa mig. Jajja, vi får se hur det blir denna gång.

Hur som helst. En snabb uppdatering om vad som hänt sen senast kanske?

Först och främst så har jag pluggat som en idiot under de sista veckorna av 2011. Efter det blev det trots allt lite julfirande, vilket var hur mysigt som helst.



Efter detta pluggade jag lite till, och sen var det nyår. Jag har inga bilder på det eftersom jag oftast lämnar min kamera hemma. Den är liksom lite för stor för att släpa omkring på hur som helst. Nyår var bra och så i alla fall.

Några veckor senare hade vi examinastionsseminarier, vilket gick som en dans. 3,5 år på socionomprogrammet var därmed avklarade och jag kunde softa några dagar tills det var dags för den största dagen på mycket länge, EXAMEN! 












Helt fantastiskt! 

Måndagen efter detta påbörjade jag dessutom ett vikariat på en flyktingmottagning. Nu är det alltså jobb jobb och jobb som gäller sedan en vecka tillbaks och fram till september. Sen får vi se vad som händer och så. Jag tror jag gillar det här med att jobba. Det är helt klart nåt magiskt med att komma hem en fredagskväll och ha en helt vanlig helg, utan plugg. Kvällar också för den delen, även om de blir liiite kortare än innan eftersom man måste sova vid 22.

Jahapp jahapp. Så mycket mer var det väl inte för denna gång. Nu har jag fått umgås lite med min blogg och jag känner redan att jag kanske ångrar mig, igen. HatKärlek.

Puss och adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0