Fredag 28 oktober

Idag har vi kört sista rycket på bibblan för den här veckan. På väg hem stannade jag till på FACE för att köpa lite smink. Jag svor över mitt liv som student hundra gånger innan jag kom till kassan och fick därför rabatt. Snällt. 



Med dessa saker och med några tröstande ord om att "det kommer en bättre tid" (ja, jag nämnde aldrig att jag pluggar till socionom) så drog jag vidare. På väg hem funderade jag någon sekund på vad det skulle bli för mat innan jag kom på att det tyvärr bara är jag som är hemma i helgen. Det är alltså jag som lagar mat. Där försvann den rabatt jag precis tjänat in på en sallad för 101 spänn. Kul.




Nu ligger jag under en filt i min soffa och önskar att jag, i alla fall lite mer, vore en såndär tjej som kommer hem sent en fredagskväll, slänger i sig käk, sveper två glas vin, drar på sig klackarna och drar iväg för att återvända hem 02.00, efter att ha dansat bort hela natten. Jag är inte sån. Kanske har jag varit det och kanske blir jag det någon gång igen men just nu ligger jag hellre här och väntar på att Skavlan ska börja. Fredagskvällar är inte till för nåt annat än hemmaslapp. Jag tycker inte det. Inte längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0