Okej.

Sista tiden har jag känt mig väldigt stressad. Inombords. Jag gör allt jättesnabbt och hur mycket jag än får gjort så känner jag att jag ligger efter. Jag vaknar stressad och jag somnar stressad. Inga sätt är tillräckliga för att lösa problemet. Jag tycker att jag har försökt precis allt.

När klockan hade slagit tio igår på kvällen hade jag fortfarande massa plugg kvar, tvätt i tvättstugan och en säng som skulle bäddas rent. När C frågade om han skulle bädda rent svarade jag "ja, älskling, gör gärna det!" Sen reste jag mig snabbt för att gå och ta fram rätt påslakan till honom. MEN, så tänkte jag ett steg längre än vanligt och satte mig ner igen. Det tog cirkus 2 sek innan han frågade vilka lakan han skulle ta fram, eftersom han vid det här laget vet att det finns "rätt" och "fel" när det gäller att matcha. Trots att det tog emot svarade jag "gör precis som du vill älskling, det blir nog jättebra"

Och det gjorde han. Jag trodde det var självklart att vitt är med vitt, beige är med beige, rosa med rosa o.s.v. men icke. Kommer jag bli lugnare av att släppa mitt kontrollbehov eller blir jag bara mer stressad av att de denna felmatchning varje dag? Vi får se.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Har du redan blivit så klok.....:))

2011-10-28 @ 18:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0