Jag undrar en sak


På expressen kan man göra ett test. Det finns på hälsosidorna. Jag fick det skickat till mig av en vän som förmodligen tror att jag lider av hypokondri. Jag tycker inte det är konstigt egentligen, jag tror det själv också. Att jag får just den här länken just nu kan dock ha att göra med igår. Då berättade jag för henne om mitt livs största misstag. Hittils. Det va ett misstag som tog min noja över sjukdomar till en helt ny nivå.

Jag hade gått runt med molande värk i magen ett bra tag och googlat runt på vad det kunde vara. Överallt stod det om prostatan, om cancer, och om hur det börjar med värk långt ner i magen. Ingenstans stod det om att det bara drabbar män. Hur satan skulle jag kunna veta? Jag var varken läkare eller någon punktlig biologielev som satt längst fram hos läraren och antecknade vid den här tiden.. I alla fall så bestämde jag mig för att ringa sjukvårdsrådgivningen, och resten kan ni ju fatta själva. Reaktionen menar jag, när jag frågar henne om min värk kan ha med prostatan att göra.  

Det här va inte igår. Inte förra veckan och inte för ett eller två år sedan. Jag var 18 eller 19. Hur som helst. 58 av 70 möjliga på hypokondritestet. Det står att jag bör ta kontakt med en läkare och det skulle jag väl kunna göra. Jag har en hel del jag behöver kolla upp!

Kommentarer
Postat av: Mamma

SKRATTAR......:))

2011-04-02 @ 11:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0