Torsdag


Idag ringde min klocka vid sju. Jag gick upp vid åtta. Det är min nya grej. Att sova varje minut som jag bara kan tills jag verkligem   m å s t e  gå upp. Sedan stressar jag halvt ihjäl mig för att hinna till skolan där jag köper en torr macka, lite yoggi och kaffe för 50 spänn. 50*5=250, och 250*4= 1000. I kommande månadsbudget får jag alltså skriva in torra frallor:1000 kronor bland hyra, mobilräkning och annat gött. Nej, detta är någonting jag behöver sluta med.  

I övrigt rullar veckan på. C-uppsats, träning och vår i största allmänhet. Fint som snus. Idag har vi suttit och pluggat i byggarbetsbankandet här hemma, för inte ska ni tro att taket är klart på långa vägar. Jag har även försökt nå min hyresvärd för att lämna lite klagomål. Och kanske eventuellt, tänker jag mig, få avdrag på hyran. Ett alternativ skulle kunna vara att de kommer in och tapetserar klart den vägg som stått orörd sedan i höstas eftersom ingen orkar. En balkong skulle också sitta fint. När de ändå har tempot uppe tänker jag.

På riktigt. Om detta inte snart blir dealen så får de packa bort sitt skrot och lämna mig ifred..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0