Heaven..

.. is a place nearby.

Fredag och lördag har redan passerat förbi. Gårdagen gick bra. Begravningen var vacker. Personligen tycker jag att kyrkan är en fin plats, även om jag inte köper prästens blurr om gud, jesus eller meningen med vår stund här på jorden för ens 5 minuter. Som tur är så höll hon sig stundvis från sin religiösa predikan och pratade om min farfar istället. Fint. 
     

 

Bland annat så nämnde hon att en av farfars hedersuppdrag alltid varit att vara jultomte, och gjorde därmed den redan jobbiga dagen till en riktig skitdag för de barn som närvarade. Men nu är det sagt; Jultomten har aldrig riktigt funnits.

När vi kom hem igår på kvällen så hyrde vi tre filmer och bädade ner oss hemma i soffan. Jag somnade 20 minuter in i första filmen och vaknade i soffan vid nio imorse. Idag kör vi samma koncept fast nu är det C som ligger och sover här i soffan brevid mig. Grå helg. Fast lugn, skön och fin också. 


Kommentarer
Postat av: lickan

Hej jag håller med kyrkan e fin i sig,

Precis så man minns morfar, vara jultomte, fick åka lastbulturer m honom när jag var yngre o han alltid skämta på sitt sätt. R i p morfar.

Fötesten skoj träffa er fast det var begravning. Kram

2011-02-09 @ 22:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0