Meddela mig gärna!

Längs alla mina fönster på ena sidan av lägenheten är det byggnadsställningar. Inte fint alls. De har stått där ett tag och det har härjat runt en himlans massa folk här utanför som sett rätt in i vår lägenhet. Jag gillar't inte. Idag har de bestämt sig för att börja arbeta också. Tidigt som sjutton eftersom de vill gå hem tidigt på en fredag. Jag lämnade mitt hem lite lätt småstressad imorse efter att ha gjort mig iordning till hammarslag och oväsen. Nu kommer jag hem efter sisådär sex timmar och det låter om om de håller på att slå in taket, på riktigt. Jag klappar på mina katter som förmodligen legat och skakat under sängen hela långa förmiddagen och gör iordning lite lunch (flingor). Ljudet stör mig mer och mer och tillslut står jag inte ut så jag drar upp fönstret och frågar vad faan de pysslar med?! Nej, jag frågar inte så. Jag frågar vad de gör. Som en frågvis liten femåring ungefär.

"Vi byter tak", får jag till svar av en kille med lössnus i hela munnen. Jag frågar när de slutar idag, om de är lediga på helgen och när de slutar här överhuvudtaget! Idag slutar de vid tre. De är lediga i helgen och de slutar banka på mitt tak om ungefär två månader. TVÅ MÅNADER?!

Jag tar mina katter, och flyttar.



Adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0