Brand i knutarna


Idag försov jag mig. Skolan började 10.00 och jag vaknar 8.40. FAN FAN FAN låter jag medan jag halvspringer in i badrummet. Jag har en dryg timme på mig. Jag hinner inte duscha. Hinner inte äta frukost till vakna med the voice i en halvtimme. Hinner inte med några klädbyten om den biten helt skulle skita sig. Jag ber till gud att hår och smink ska sammarbeta med mig idag, medan jag tvättar ansiktet med iskallt vatten eftersom jag inte hinner vänta på att det ska bli varmt. 

När min CC-vän ringer så berättar jag snabbt att jag har mycket bråttom eftersom jag försovit mig.. "Ha ha. Gumman, man har inte försovit sig om man har över en timme på sig" säger hon.

 Jag kan hålla med om att det vore grymt skönt att alltid ställa klockan någon timme innan skolstart, men då riskerar jag att behöva skynda, stressa och snabba mig på under morgonen. Hela dagen kan vara förstörd om någonting går fel och utbrottet (som kan liknas vid detta) blir till ett faktum. Kanske blir det bättre någongång framöver? Det sägs att det försvinner när man får barn. Vi får se. Fram tills dess resonerar jag lite som skalman och påstår att skynda är det värsta ordet som finns!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0