Söndag 3 April


Jag är så fruktansvärt trött på att vara sjuk. Sjuk. Sjuk. Sjuk. Nu har jag ont i halsen. Riktigt ont. Det började lite smått i fredags och under dagen igår kom febern. Eftermiddagens planer ställdes in och jag satt hemma och deppade istället. Idag är det inte bättre, och jag har ägnat hela förmiddagen åt att äta isglass och dricka varma drycker. Under eftermiddagen trotsade jag smärtan och sökte mig ut för en stund. Dumt såhär i efterhand. Nu ska jag njuta av söndagskvällen så gott det går. Ännu mer isglass och ännu mer varmt att dricka. God mat och mys i soffan. Det kunde alltså varit sämre, men det kunde helt klart också varit bättre.

Skickade ett sms till 118110 som man ju gör ibland när man undrar över någonting sådär superakut. Frågan: "Vad kom först av pinnglass och strutglass?" och svaret: (trumvirvel) "Troligen tillverkades glass i Europa redan 400 f.kr, då Alexander den store (kung i Makedonien) var mycket förtjust i en blandning av honung, fruktsaft och mjölk som man frös i hårdpackad snö. Pinnglassen var före strutglassen!". Så slapp ni slösa bort tio spänn på det ni som undrat. Skriv upp det nu. Och tacka till mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0